Beestenboel op Bali

13 januari 2018 - Krabi, Thailand

Met 2 grote koffers, 2 trolleys en 2 rugzakken vertrokken we een maand geleden vanuit Barcelona naar Bali. Het bleek er lekker rustig te zijn, want veel toeristen bleven weg uit Bali vanwege de dreigende vulkaanuitbarsting. Een mooi eiland, lieve mensen en lekker eten. De rendang, de nasi goreng en de verschillende soorten fruit waar we nog nooit van gehoord hadden smaakten heerlijk. Vooraf hadden we best veel tijd gestoken in het uitzoeken van mooie hotels en al die moeite bleek niet voor niets te zijn geweest. Zo kwamen we bijvoorbeeld op een idyllisch plekje midden in de jungle. Overdag prachtig, maar ’s avonds krioelde het er van de beestjes. We kregen de vuurdoop buiten in het restaurant waar grote insecten met lange vleugels massaal op de lampen afkwamen. Er zaten joekels van padden op het terras en de hagedissen renden ook vrolijk rond. De kinderen waren doodsbang. Insecten vielen in ons eten en ik viste zelfs enkele vleugels uit de verse fruitsapjes. Tot overmaat van ramp viel de stroom uit, terwijl er net een paar padden luidkeels onze kant op kwamen.. De kinderen stonden boven op hun stoelen terwijl we in het pikkedonker geen kant op konden. Gelukkig duurde het maar even want de aggregaat ging na een paar minuten weer aan. Niet bepaald relaxt.

Na dit avontuurlijke verblijf gingen we door naar de Gili eilanden. We zaten op een prachtig eilandje voor de kust van Lombok waar geen gemotoriseerd verkeer te vinden is en waar alles met paard en wagen vervoerd wordt. Daar hebben we ook kerstmis gevierd. Het kerstgevoel is natuurlijk wel anders met een boom van kokosnoten en tafeltjes op het strand. Vooral ’s avonds was het heel sfeervol met de kaarsjes aan en de voetjes in het zand. We hebben er nog een snorkeltrip gemaakt en kwamen verschillende zeeschilpadden tegen. Evi snorkelde vrolijk mee en zelfs Sem deed een poging. In het noorden van Bali hadden we een super relaxte villa midden in de bergen en gingen we op zee dolfijnen spotten.

Ons verblijf eindigde in Ubud. Een van de leukste dingen daar was een fietstocht door de rijstvelden. Onze tourguide adviseerde om met kinderen over de gewone weg te fietsen. Wij hadden liever de wat meer uitdagende route, namelijk dwars door de rijstvelden ook al was het ondertussen dertig graden. We zijn immers Nederlanders dus we zijn wel wat gewend als het om fietsen gaat. Niet dus. De eerste 20 minuten ging het stijl omhoog, een gevalletje buitencategorie. De kinderen zaten achterop en hadden nergens last van. Maar toen we ook nog met de mountainbike op de schouder een riviertje moesten oversteken bezweken we bijna. Daarna begon het echte genieten ;-)

Na Bali vlogen we door naar Thailand om daar lekker aan het strand af te sluiten.
Krabi staat bekend om de enorme kalkrotsen die uit de zee rijzen. Wie de film “The Beach’ heeft gezien met Leonardo Di Caprio weet op welk strand we zijn geweest tijdens een excursie met de boot.

We hebben nog maar twee dagen te gaan en dan is het maandag tijd voor onze terugreis naar Nederland. Na ruim 5 maanden gaan we weer naar huis… Mixed feelings! Het einde van ons avontuur, maar tegelijkertijd heel fijn om iedereen weer te zien!

Evi en Sem in het rijstveldZwembad in SidemenRijst drogenOmgeving SidemenRay en Addi Gili AirWaterschommel op Gili AirSamen kijken naar zonsondergangAddi Gili AirEvi in zitzak op Gili AirZonsondergang Gili AirKokosnoten kerstboomSnorkeltripEvi op strand Gili MenoMet paard en wagen naar de havenSamen in LovinaBalinese danserestraditionele boot LovinaDolfijnen onderwegHindoestaanse watertempelHindoes bij de tempelSlingeren vlakbij de watervallenMount Agung op achtergrondRijsterrassen JatiluwehRijstvelden in regenachtig JatiluwehRay in JatiluwehVan je eerste massage word je heel slaperigGroen UbudOp de scooter naar het hotelFietstour door rijstveldenPortret Balinese vrouwkalksteenrots in zeeBamboo islandMaya Beach (The Beach)Addi, Evi en Sem op Maya BeachEvi en Sem bij zonsondergang AonangZonsondergang Aonang, KrabiZonsonderdag Aonang, Krabi 2

1. Karin Nijskens Adams:
    13 januari 2018
    Wat hebben jullie een mooi avontuur beleefd. Mooie foto's en mooie herinneringen, nemen jullie weer mee terug naar Nederland. Voor nu nog even genieten en dan weer behouden thuis.
    Gr Karin en Wim
  2. An V Tetering:
    Goeie reis terug.
  3. Nicole:
    13 januari 2018
    Waauw wat gave foto's! Hele mooie impressie van jullie Indonesiereis. Leuk ook Evi als Balinese danseres.

Een reis, avontuur en beleving die jullie en de kids voor altijd meenemen.

Disfrutar en Tailandia! Besos, Nicole
  4. Christvangool:
    13 januari 2018
    Prachtig om te zien,gaan jullie nog lang op terug kijken.super.goede reis naar Nederland.
  5. Thea van gool:
    13 januari 2018
    Wauwww wat een mooie foto's en wat zullen jullie genoten hebben van de hele reis ja aan alles komt een eind wij wensen jullie een hele goeie reis terug
    Groetjes toon thea en de kids
  6. Jolanda Kuipers:
    Prachtige foto’s!
    Wat hebben jullie veel gezien en beleefd de afgelopen 5 maanden! Super mooie herinnering! Goeie reis terug en tot snel!!😘
  7. Rianne:
    13 januari 2018
    Wat n super mooie foto's en heerlijke verhalen weer! Dit is een tijd die jullie nooit meer gaan vergeten, wat komen jullie met een mooi gevulde rugzak vol ervaringen weer terug
    Heeeeele goeie reis! Liefs
  8. Janneke:
    13 januari 2018
    Wauw wat een prachtig avontuur die jullie niet snel zullen vergeten. Wel heel leuk om jullie straks weer terug te zien!
  9. Liesbeth:
    13 januari 2018
    We hebben enorm mee kunnen genieten. Wat een kans die jullie genomen hebben om dit als gezin samen te ondernemen! Goede reis terug!! 😘
  10. Annemiek Santbergen:
    14 januari 2018
    Ook aan deze prachtige droom reis komt een einde, zo te zien hebben jullie enorm genoten. Fijne terug reis.
  11. Sigrid:
    14 januari 2018
    Wat een prachtige en onuitwisbare ervaringen hebben jullie opgedaan tijdens deze reis. Ik vond het heel leuk om vanaf te zijlijn mee te genieten. Vast een goede reis naar NL. Liefs vanuit de Lichtstad
  12. Floor:
    1 februari 2018
    Hi Addi! Ik heb jullie blog zo stiekem een beetje gelezen en wat ziet het er geweldig uit! Om jaloers op te zijn. Ontzettend gaaf dat jullie het maar "gewoon" gedaan hebben, wat een bijzondere ervaring. Kom je binnenkort een keer koffie drinken op Avans? Liefs Floor van IVKH