Niks moet, niksen mag!

26 oktober 2017 - Jávea, Spanje

Vandaag zijn we precies op de helft van ons verblijf in Spanje. Aan de ene kant een geruststellend idee dat we nog een tijdje hier verblijven, maar tegelijkertijd vliegt de tijd voorbij. Het is alweer eind oktober en het is zelfs voor Spaanse begrippen nog lang warm (25 graden). De ouders van Raymond hadden eveneens geluk met het weer toen zij ons begin oktober bezochten. We hebben o.a. samen geluncht, gebarbecued, gepicknickt in het park en we liepen elkaar spontaan tegen het lijf tijdens een tapas-event in de haven van Jávea. Ze hadden een eigen appartement met groot zwembad waar we regelmatig kwamen. Evi en Sem zijn er zelfs een nachtje gaan slapen. Dat gaf ons de gelegenheid om samen een weekendje naar Valencia te gaan. Voor Raymond de eerste keer en voor mij (Addi) ondertussen de vierde keer, maar het blijft een mooie stad. We verkenden de binnenstad en huurden een fiets om door het park, een drooggelegde rivierbedding, te fietsen naar het futuristische deel van de stad. Aan het einde van de dag ontmoetten we Martijn, een goede vriend van ons, die toevallig datzelfde weekend met zijn twee vrienden ook in Valencia was. We hadden een super leuke avond op het terras met net iets te veel bier;-)

Evi zit inmiddels al een tijdje in groep 3. Haar juf bij de kleuters had de indruk dat ze er niet op haar plek zat. Ze wordt binnenkort zes jaar terwijl de meeste kinderen uit haar klas net vier waren. We zijn blij met de switch, want ze heeft nu meer leeftijdgenootjes in haar klas. Ze is super vrolijk en komt al zingend thuis. Ook Sem vermaakt zich prima hier. Hij is graag buiten en altijd in de weer met stokken, stenen of een bal in de tuin. Raymond heeft gisteren de berg ‘Montgo’ beklommen. Een berg van 753 meter waar wij vanuit ons huis direct op uitkijken, zie foto uit eerder blog. Het was een behoorlijke klim, maar het is te doen binnen 4 uur. Nu ik nog.

Een andere leuke gebeurtenis in de afgelopen periode is de geboorte van ons nichtje Pien. Dagenlang liep ik met mijn telefoon op zak om ‘het’ telefoontje maar niet te missen. En uiteindelijk, 10 dagen na de uitgerekende datum miste ik alsnog de oproep van mijn zusje. Ruim een week later stapte ik in Alicante op het vliegtuig naar Maastricht. Het werd een flitsbezoek aan Nederland om te kunnen knuffelen met mijn kersverse nichtje en haar broertje en zusje. Twee hele fijne dagen, maar ik besefte ook hoe goed we het nu hebben in Spanje. De tekst op een kaartje dat we onlangs ontvingen uit Nederland zegt eigenlijk genoeg: ‘niks moet, niksen mag!’. Laten we dat voorlopig maar zo houden!

Cala BlancaCala Blanca - AddiKids met opa en omaAndere kids met opa en oma ;-)Opa met Sem op het strandMijn lieverds...Sem en zijn knuffelTop of the MontgoAddiLa Villa Joyosa - 2La Villa JoyosaValencia - RaymondValencia - dia de la comunidad ValencianaOp het terras met Martijn en vriendenBar Mercat - Javea old townBenissa

1. Rinus degraauw:
    26 oktober 2017
    wat een leuke fotos en hoe gaat met jullie en met de kids zo te zien wel goed en op school gaat ook alles goed ik wens jullie nog een fijne vakantie en de groetjes aan de kids
  2. Christvangool:
    26 oktober 2017
    Oh geweldig weer om te lezen en dat jullie het naar je zin hebben, nou dat hebben we mee mogen maken en van genoten heerlijk.ook van Evi en Sem en zo trots dat ze zover met ons naar strand liepen.logeerpartij ook leuk en genoten.geniet nog van jullie tijd daar als gezin.toppie.
  3. Thea van gool:
    26 oktober 2017
    Wat een mooi verhaal leuk om jullie zo te volgen jullie genieten volop ook leuke foto's geniet nog van jullie tijd in Spanje groetjes toon thea Jurgen en marielle
  4. Janneke:
    26 oktober 2017
    Wat een mooie ervaringen! Heerlijk om zo een deel van je leven te leven. De tijd vliegt, dus geniet iedere minuut en sla de bijzonder momenten goed op. Wij hebben thuis een herinneringen pot, daar stoppen we mooie momenten in. Op een briefje een korte tekst, een tekening of foto. Met oud en nieuw halen we de pot erbij en gaan we nagenieten van het afgelopen jaar. Die pot zou bij jullie bom en bom vol zitten😁 Liefs Janneke
  5. Maaike:
    27 oktober 2017
    Wat een mooie reis maken jullie toch. Geniet van alles en idd niksen mag!!! Gefeliciteerd met jullie nichtje. Mooie foto’s
  6. Jolanda en de fam.:
    27 oktober 2017
    Hallo fam. Een klein beetje jaloers ben ik wel, vooral het weer. Jullie nog heerlijk verder genieten, want het is zo weer voorbij.Gr. Jolanda
  7. Rianne:
    29 oktober 2017
    Wat n fijne berichten en foto's weer!! Dat wekt geen andere indruk dan alleen maar dat jullie onwijs genieten! En dat stralen de foto's ook uit!!! Nu komt er nog zo'n tijd en mogelijk met nog meer rust, afstand en genieten doordat jullie je draai gevonden hebben. Wat n pech zeg ;) Enjoy!!!
    Liefs Rianne
  8. Gerald:
    27 november 2017
    pffff....die foto's.... gelukkig is hier het regen en storm! Geniet er lekker van daar! Hoeplijk gaat de vulcaan op Bali snel weer een beetje normaal doen :) Genieten daar!

Gr Gerald