Veel vis en broodjes filet americain

15 september 2017 - Jávea, Spanje

We zijn helemaal gesetteld. Ondanks enkele, we kunnen wel zeggen Spaanse, opstartprobleempjes zoals een defecte wasmachine, een stroomstoring en gebrek aan warm water. Gas zo uit de grond zoals in Nederland is er hier niet bij. Zelfs niet in zo’n relatief luxe villa als waar wij nu zitten. Het is gewoon gasflessen halen bij het benzinestation en om de zoveel tijd bijtijds (!) wisselen. Net als op de camping. Dat maakt het eigenlijk ook wel weer echt Spaans.

Desondanks voelt alles al aardig vertrouwd. We kennen al wat leuke plekjes en weten waar we terecht kunnen voor diverse boodschappen. De kinderen ontdekken ook elke dag nieuwe dingen. Bijvoorbeeld de grote visafdeling in supermarkt. De vele soorten garnalen, inktvissen en grote vissen zijn duidelijk nieuw voor ze: “ Waarom liggen de vissen zo stil mama?”.

Evi gaat inmiddels naar de internationale school. Mensen vroegen ons wel eens of we het niet spannend vonden om zo naar Spanje te gaan. En eigenlijk was dat helemaal niet het geval. We moesten veel regelen ja, maar we hadden er vooral veel vertrouwen in. Er was maar 1 ding spannend en dat was het naar school gaan van Evi. Op school wordt alleen Engels gesproken en daarnaast krijgt ze nog wat Spaans. Kinderen passen zich makkelijk aan en leren snel. Maar als je je dochter dan de eerste dag naar school brengt in haar ‘uniform’ en ze kijkt je dan met die grote ogen een beetje angstig aan, dan is dat echt even slikken. Maar gelukkig werd het geen drama à la ‘Ik vertrek’. Ze pakte de hand van mrs Morgan, en ging aan een tafeltje zitten kleuren. Ze zwaaide nog een beetje verlegen en dat was het dan. De rest van de week verliep ook goed dus we zijn blij en vooral trots op haar!

Dat Evi nu naar school gaat brengt ons automatisch in contact met andere ouders. Er lopen  meerdere Nederlanders hier rond. Je pikt ze er zo uit en zij ons duidelijk ook. We werden al meteen uitgenodigd voor van alles en nog wat. Variërend van koffiedrinken, sporten, Spaanse les en de vrijdagmiddagborrel aan het strand. We kregen al tips waar we een broodje filet Americain konden halen en een kroket. Dachten wij een minder toeristische plek uitgezocht te hebben..

Verder hebben we afgelopen weekend de verjaardag van Raymond buiten op het dakterras gevierd. Onze verhuurster Antoinette en haar dochter kwamen langs voor een bakkie met taart. Een leuk verjaardagsfeestje in de zon. Er kwam ook een pakketje aan. Onze nieuwe camera! We gaan vanaf nu weer lekker fotograferen.

Zo lang het nog kan genieten we vooral van de zon. Maar dat is niet het enige natuurlijk. In ons volgende blog meer daarover.

Kustlijn JáveaEvi's eerste schooldag-1Evi's eerste schooldag-2Aan het strand in JáveaDagje naar Dénia met SemWaarom liggen ze zo stil?Uitzicht vanuit de keukenLol op de trampoline in de tuinEchte liefdeWake-up call van Sem

1. Ellen Visscher:
    15 september 2017
    Fijn hoor, dat Evi het zo goed doet op school. Een zorg minder en meer om van te genieten!
  2. Annemiek Santbergen:
    15 september 2017
    Weer leuk om te lezen. Voor De kinderen ook een heel avontuur, knap hoe jullie ermee om gaan. Geniet verder van jullie droomreis.
    Groetjesssss
  3. Elly Mollen:
    Elly Mollen
    Fijn dat het goed gaat met jullie .
    En dat Evi het goed doet op school is fijn om te horen .De verhalen zijn leuk om te lezen ,en de foto's zijn ook heel mooi.
    Groetjes Elly en Camiel knuffel voor Evi en Sem 😚
  4. Eefje:
    16 september 2017
    Leuk om jullie updates te lezen, stoer hoor Evi! Dat vindt Lotta ook. Hasta luego!
  5. Rianne:
    16 september 2017
    Stoere Evi hoor, snap dat jullie trots zijn! Het ziet er wederom heerlijk en ontspannen uit!
  6. Inge:
    19 september 2017
    Wat fijn dat jullie helemaal gesetteld zijn. Wat knap van Evi! Heel erg leuk om jullie op deze manier te mogen volgen. Prachtige foto's!
  7. José:
    27 september 2017
    Wat super leuk om jullie zo te volgen Addi! Heerlijk genieten!